Alla inlägg under september 2016

Av Emelie Bergqvist - 28 september 2016 09:40

Äggledaren mår i allafall bra, däremot är det något som krånglar i vänster äggstock. Så undersökningarna fortsätter idag!
Hoppas på att få komma hem snabbt!

Kom om genom akuten igår dit remissen blivit skickad. Fick gå raka vägen upp till gynjouren. Fick en säng i ett akut rum bredvid en finsk kvinna. Åter tillbaka till jag och finska kvinnor. Tyckte så synd om henne när läkaren gav henne diagnosen blåmärke längst upp i vaginan. Däremot är jag beredd att påstå att jag faktiskt aldrig tidigare hört något liknande. Men hon blev i allafall hemskickad och skulle ta hand om sitt blåmärke ?

Och så har vi mig då!
Frågade snällt om jag kunde få gå på toaletten och undrade om jag skulle lämna urinprov. Jo det velade dom.
Haltade mig in på toa och gjorde det jag skulle.
Och alla ni tjejer/kvinnor där ute vet ju hur det är när man ska genomgå en gyn undersökning. Man tvättar ju gärna av fifin.
Det gjorde jag, och helvete, det började heta, svida, brinna i hela paketet. Där står jag mellan handen i mellan benen halv halt och hoppar runt och funderar på vad fanns det är som händer, ska jag ringa på klockan? Kan fiffi explodera?
Dansar mig lite och tittar på tvålflaskan, ja det jag trodde va tvål! "HANDSPRIT"
Ja vad ska man säga!
Var tvungen att gå ut från toaletten skrattandes och berätta för Mikael som var snäll och körde upp mig. Även han fick sig ett gott skratt!

Ännu ett skratt fick vi när sköterskan som skulle sätta Droppet frågade om Mikael var min pappa?

Vi hoppas i allafall på lugna och fina undersökningar idag!

Tack så länge!

Av Emelie Bergqvist - 27 september 2016 12:59

Herregud, ont i hela kroppen, hör får man för att man är otränad och försöker sig på att spela fotboll?

Hade en förhöjd sänka i går på vc och äggvita i urinen. Så fick en ny tid i dag för att se åt vilket håll sänkan rör sig. Och den hade stigit, så det blev en remiss till Falun. Helvetet ont har jag!!!
Så sitter och inväntar tar skjuts nu så bör det av sedan!
Så mycket vet jag i allafall att det är inte ändtarmen det är fel på? den fick vi undersökt i går utav finska Anita typ 65.
Ni vet när man ligger där på britsen och någon utbrister på finsk/svenska att dom ska undersöka stjärnan. Jag dog!
Ja resten kan ni ju tänka er själva. Såg nog ut som en sån där serie figur, ni vet när det ser ut som att ögonen håller på att ramla ut. Ungefär så såg jag ut när Anita undersökte mitt rectum. Samtidigt som jag låg och fick hålla mig för skratt. Inte över att ha ett finger i anus utan mer över uttrycket på finsk svenska.
Tur säger jag att Ebba satt utanför, för hon hade utan att tveka skrattat ihjäl sig! Det gjorde hon när jag berättade.

Nog om min stjärt!

Som ni förstår har jag varit soffliggandes och inte orkat tagit ut bilderna ur kameran, men jag lovar att fixa det så fort jag är hemma och piggare ?

Slänger in bilder på mössorna i allafall.

Nu blir det falun för en ordentlig undersökning.



Mössan Kevin sytt till sin kommande lillasyster?

Mössan jag och Kevin hjälptes åt att sy åt hans syster Svea?

Mössan vi hjälptes åt att sy till syster Fiona?

Av Emelie Bergqvist - 26 september 2016 13:15

Ja herregud, den dör föräldrar matchen var inte att leka med! Herregud vad vad dom sprang tjejerna. Och så jag efter med mina små tax ben? herregud, fans inte en centimeter fläsk på mig som satt där det skulle? sånna här gånger man är extra glad över att det finns bhar, annars hade jag garanterat haft blå öga!
jag lovar att slänga in lite bilder från matchen ikväll när jag fått ur dom ur kameran. Kevin och Mikael var snälla och var med och var fotografer och jublade!
MEN! Jag var i allafall med!

Sovit tok dåligt även i natt, jävla äggledare. Har tid på vårdcentralen kl 15.40 i dag, ringde ut och bad om att få ta snabbsänka. Är den hög så tyder det på att något är galet så då blir det akuten för min del!

Har lämnat min pojke i skolan i dag så nu åker han till pappa i en vecka.
Han har blivit så intresserad av att sy så igår hjälptes vi åt att sy mössor åt hans systrar hemma hos pappa, även den lilla i magen?
Slänger upp bilder på dom ikväll också! Vill inte förstöra överraskningen för mannen i mitt liv!

Nej nu blir det soffan igen.

Av Emelie Bergqvist - 25 september 2016 03:53

Har fortfarande inte ekunnat somna ordentligt. Så jävla ont i äggledar jäveln.
Får nog ta mig en vända till akuten i morgon få se.
jag har ju bara en äggledare kvar då den andra blev bortopererad efter flertalet äggledarinflammationer. Vi får se hur det går ?

Om jag känner mig piggare i morgon så är tanken att jag ska spela föräldrar match med Ebba på fotbollen!

Ja har ni inte tidigare sett heffaklumpen i ett par fotbollsskor så kan ni åka och titta i morgon.

Tidigare i dag har jag och barnen passat på att måla naglarna, jösses vad vi skrattade? Det är inte lätt alla gånger!
Efter det drog vi ut och åkte en vända, svängde förbi vid Andre i verkstaden ich sa hej:) roligt tyckte barnen:)

Ebba var iväg och var barnvakt en svöng på kvällen, lika igår. Hon är duktig min tjej?

Barnen hade beställt fläskkotlett och potatisgratäng i dag så det trök vi i oss framför tvn medans vi kollade på säsong 2 av solsidan. Herregud vad jag bara älskar Mia Skäringer ! Hon är ju bara så jävla bra!

Barnen har intagit min säng i natt så jag myser ner mig på madrassen i vardagsrummet!

Åter försöka sova!
Natti

Av Emelie Bergqvist - 24 september 2016 13:57

Igår hade vi en relativt lugn dag, Ebba kom.hem.ovh hade slagit sig ordentligt i skolan, hade fått gått till skolsköterskan för att få ett ordentligt sår omlagt, gissa om mamman blev imponerad när dom slängt på nå sånt där luddigt skit som satt fast utan såret. Blev ju tvungna att byta bör hon blödig igenom. Fick sitta och slå på alsol sprit samtidigt som hon drog, mindre skönt! Och såret var INTE snyggt!

På eftermiddagen så gjorde vi hemma gjorda hamburgare, smoke bbq. Mums!
Riktigt smaskigt, tyckte även barnen!

Annars blev det bara soffhäng, riktigt skönt. Jag har inte varit nå pigg, haft ont i äggledare & haft feber. Ont även idag, hoppas det släpper snart!

Har nyss varit och i handlat lite godis, ska slänga oss framför tvn igen! Idag har barnen beställt potatisgratäng & kött.


Ha det!

Av Emelie Bergqvist - 22 september 2016 10:32

Ja i morse tog vi oss en ofrivillig sovmorgon. Där låg jag och trynade som en liten gris, jädrar så skönt det var! Hörde ju klockradion någonstans långt bort där. Bep,bep,ber. Och vad tänker man i sömnen, jo herregud är det så svårt att blåsa av en match? Jo mycket riktigt så drömde jag att jag var på hockey!
Ja, inga mål blev det i allafall och jädrar vad jag flög upp ur sängen när jag insåg att jag faktiskt låg i sängen och inte satt i någon jädrar ishall.
Ebba blev hemma idag med huvudvärk som började redan inatt, varit upp med henne en stund så var väl därför man var så trött.
Kevin däremot fick äta frukost i bilen på väg till skedvi. Do skulle ha ute dag i dag så han var helt lyrisk, den pojken tycker om att vara ute han!

Jag håller på att ladda om och ska dra mig mot borlänge och inhandla lite tyg om en stund.
Måste passa på att leta efter singstar Mic också, så jag och Ebba kan stå och vråla ikväll?

Nej nu ska jag pussa på min lilla älskling en stund i soffan!

Återkommer senare!

Av Emelie Bergqvist - 22 september 2016 00:34

Jag har ju fastnat som en tok för guitar hero igen, lever mig in i spelet och blir så fruktansvärt arg när det inte går som jag vill!
Men roligt är det, många år sedan man spelade. Var iväg och hämtade ett Playstation 2 här om dagen som jag köpt till barnen.
Så veckan har även bestått av en vända buzz på kvöllarna5, ett frågespel där man tävlar mot varandra för er som inte vet.
Så himla roligt och mysigt!

Tidigare i kväll så passade jag på att ta med mig Mikael så gick vi på bio, bridget Jones baby. Helt okej film, men den slog inte dom tidigare. Men hon är ju för härlig bridget.

Annars har dagen varit relativt lugn, ringt runt lite, Ebba har haft match mot grabbarna och så läxläsning på kvällskvisten.

Få se om det blir en vända till borlänge i morgon förmiddag, måste köpa lite nya tyger så jag kan fortsätta med möss tillverkningen.

Idag hade Lotta Möller på Rix fm tagit upp om mig och kalsongerna, himla roligt faktiskt. Men jag kan fortfarande inte förstå hur det kunde bli sådan uppståndelse.

Nej nu är det god natt även för mamman i huset!


Alltså så himla rolig bild, bjuder på den?

Av Emelie Bergqvist - 21 september 2016 08:31

Herregud vilken uppståndelse det blev för ett par ihop sydda kalsongerna. Hade väl aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro det!
Gjorde det bara som en kul grej och tänkte att alltid kan det glädja någon, det gladde MÅNGA!

Och till alla som trodde att jag gjorde detta för att få likes, nej utan för att jag tyckte att det var roligt.
Har även fått kommentaren att detta skulle vara nedvärderande mor mitt ex då jag påstår att han har ett litet kön, ta det med en nypa salt? jag menar vem fyller ut ett par kalsonger lika bra som nästan 8 liter vetekorn? Nej jag trodde väl det.
Och det med värme i ett förhållande, även där, ta det med en nypa salt. Den kommentaren passade sig bara väldigt bra just där.
Kan tillägga att jag även pratat med vederbörande ex och han tyckte att detta var fantastiskt roligt.

Till nästa!
jag har fått en fantastiskt stor finne på kinden! Så nu inbillar jag mig att finnen är större än själva ansiktet. Det känns i allafall så.
Ni vet så där så att när man går in på en affär och alla bara glor på just min finne och funderar på att herregud, hur kan hon gå ut med den där finnen, har hon inga bättre kompisar?
Ont gör det i allafall fy fan!

Idag?
Ringa massa samtal, Ebba har match efter skolan.
Få se om jag törs följa med eller om spelarna tror att dom får rött kort när dom ser min finne.

Över and out!

Presentation


27 årig ensamstående 2 barns mamma:)
En dotter på 12 år och en son på 9.

Följ oss i vår vardag med tankar, funderingar, framtidsplaner och humor.

Här får ni följa vårat liv bestående av en vanlig (eller ganska ovanlig) vardag innehållande det mest

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<<
September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards