Direktlänk till inlägg 13 oktober 2016

Om livet vore lättare....

Av Emelie Bergqvist - 13 oktober 2016 03:38

Jag inbillar mig att om livet vore lätt så skulle vi människor snart gå under. .
Jag tror att man måste behöva kämpa ibland, lösa situationer, och viktigast av allt! Man måste känna.
Att kroppen får uttrycka olika känslor tror jag gör oss till uthålligare och vänligare människor om det görs på rätt sätt. Om man från början får med sig rätt verktyg, eller om man under tidens gång får hjälp att placera känslor som är svåra att hantera i rätt fack!
Jag tror att alla människor känner, att man känner lika mycket. Men att man ibland har svårare att hantera och visa.
Jag tror på att man behöver känna glädje, vi behöver känna sorg.
Men någonstans tror jag också att man måste kunna känna hat för att verkligen kunna älska!

Jag tror att dom människor som lär sig att hantera sitt hat är dom människor som älskar mest!
Den som har upplevt svek & tårar är den som med rätt verktyg kan känna och älska mer.

Jag menar naturligtvis inte att människor som inte mött på lika stor hinder på vägen är sämre människor, men att man kanske har lättare för att ta både människor & saker förgivet.



Jag tror på att ingen människa är född elak eller dum, utan jag tror att händelser och trauman genom livet gör att saker och ting blir som det blir.

Jag tror på att om vi bara kunde vara mer förstående, mer förlåtande, mer kärleksfulla och mer tillmötesgående så skulle vi kunna göra världen till en bättre plats.
Om vi i stället tog till vara på varandras olikheter och lyssnade på andras erfarenheter så skulle allt bli så mycket lättare.
Naturligtvis är detta tankar, tankar som inte kan förändra en hel värld.
Men jag hoppas ändå att någon tar till sig av det jag skriver.

Jag vill att mina barn ska respektera andra människor trots deras olikheter och jag tror att med det kommer man långt. Jag tror att genom att uppfostra dom med att älska sig själva, genom att lära dom att ingen är perfekt. Genom att lära dom att alla gör vi fel, det viktiga är att säga förlåt och visa ånger. Genom dom saker blandat med trygghet och kärlek, glädje och tårar så kommer världen att bli lite bättre.

Vi låter detta vara dagens tankar & dagens blogg inlägg. Tankar som snurrar i huvudet dagar som är svårare att hantera.
Dagar då man saknar det som var den absolut största tryggheten någonsin.
Dagar då man inser att det här är den jag är idag, dagen som. Jag känner en extra stor tacksamhet över att just mina föräldrar blev just mina.
Dagar som man känner en stor tacksamhet över att jag är just där jag är idag!

I morgon uppdateras naturligtvis med ett muntrare och gladare inlägg.
Ett inlägg av kvällen/nattens tok och skratt.

God natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Bergqvist - 8 april 2017 10:28

Igår kommer Kevin hem och är överlycklig för att han och André har köpt Tamponger åt mig, utbrister direkt när han kliver in att nu har vi köpt Tamponger åt dig mamma. I morse fick jag höra att det var tur dom köpte Tamponger så jag slipper gå runt...

Av Emelie Bergqvist - 6 mars 2017 22:06


En sån där dag när man spänner sig långt ner i tårna, upp genom magmusklerna och biter i hop käkarna så hårt man bara kan, när huvudet bara tankar nya tankar hela tiden. Tankar som du knappt hinner läsa av. När du inte vet om du ska bita ihop hårdare...

Av Emelie Bergqvist - 2 mars 2017 19:26

Här ligger jag på soffan och tänker och funderar, 30 års krisen är ett faktum. Trots att det är nästan 2 år kvar! Bryter ihop. Barnen blir så stora, hinner ju liksom inte med! Idag har vi varit ute och åkt. Åkte in i Norge, jag var alldelens exa...

Av Emelie Bergqvist - 1 mars 2017 22:31


Här sitter vi, framme i sälen för en stund sedan. Hunnit med att finna oss till rätta och fått i oss lite mat! Älskar tiden jag får här med min underbara familj, skingra tankarna som varit på tok för många dom senaste dagarna. Dagar som känts so...

Av Emelie Bergqvist - 27 februari 2017 14:01

Här börjar vi sportlovet med vatten läcka i pannrummet, vilket resulterat i att vattnet runnit vidare in i garaget där det naturligvis är stopp i avloppet. Så det var bara och på med stövlar och ut och gräva i avloppet för hand. Kommer då på att jag ...

Presentation


27 årig ensamstående 2 barns mamma:)
En dotter på 12 år och en son på 9.

Följ oss i vår vardag med tankar, funderingar, framtidsplaner och humor.

Här får ni följa vårat liv bestående av en vanlig (eller ganska ovanlig) vardag innehållande det mest

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards